Drogi Odwiedzający!
Musisz wiedzieć, że zbieramy o Tobie informacje i niektóre Twoje dane osobowe. Spokojnie! Wykorzystujemy je legalnie i w sposób nieszkodzący Tobie.

Dlaczego wyświetlamy tę wiadomość?

Chcemy, byś wiedział, że na naszej stronie jesteś bezpieczny!




JAK CHRONIMY I PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

  • Zapewniamy, że traktujemy dane osobowe ze szczególną starannością i przykładamy dużą wagę do ochrony Twojej prywatności.
  • Twoje dane osobowe gromadzimy i przetwarzamy jako GOŁEMBIEWSCY SP. z o.o. SP. K., będąc jednocześnie Administratorem zbioru danych osobowych.
  • Podając dobrowolnie swoje dane masz prawo dostępu do ich treści, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, z zastrzeżeniem, że odmowa podania danych lub ograniczenie ich przetwarzania może utrudnić kontakt z Tobą.
  • Twoje dane osobowe gromadzone i przetwarzane są wyłącznie w zakresie i celu niezbędnym do realizacji usługi i nie będą przetwarzane w innych celach, nie będziemy również ich używać do profilowania.
  • Dane osobowe przechowujemy wyłącznie na terenie EOG.
  • Twoje dane osobowe gromadzone i przetwarzane są zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017. poz. 1219 t.j.).
  • Pamiętaj, że masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych.
ROZUMIEM

Silnik Wankla, fakty i mity o Rotary eXperimental, RX7 oraz RX8

„Skargi innych zespołów skłaniają FIA do decyzji o zakazaniu startów silników rotacyjnych w wyścigu Le Mans 24h.” Słucham!?

Wielokrotny zdobywca tytułu Silnik Roku!

„Ten samochód to sensacja!" Jeremy Clarksson

 

Co wpływa na niezwykłość Mazd serii RX i silnika Wankla? Gdzie leży tajemnica? Co jest faktem, a co mitem i legendą?

Chciałem pokrótce opisać silnik Wankla oraz model RX-8. Tak po prostu, napisać parę słów, by przybliżyć tematykę osobom, które jej nie znają. Nie wyszło. Tekst końcowy był tak obszerny, że musiałem go podzielić na wiele mniejszych artykułów. Okazało się, że szkoda pomijać wiele smaczków, na które trafiałem w poszukiwaniach. Przejrzałem praktycznie wszystkie źródła, które znalazłem, a pominąłem tylko te japońskie. Postaram się rzucić więcej światła na te pasjonujące modele i wyjątkowy silnik. Jednocześnie zadbam o informacje wolne od przekłamań – tak licznych w różnych dostępnych publikacjach, o wikipedii nie wspominając. W wolnym czasie chyba zrobię edycję tych artykułów w języku polskim. Wierzę, że ominąłem błędy czy przekłamania. Gdyby jednak to się nie udało, proszę o ich wskazanie.

Życzę przyjemnej lektury, Stay Rotary! Paweł Gołembiewski

0. Wywiad Pawła Gołembiewskiego z redaktorem ClassicAuto, pt."Rotary Magic" - pełna wersja
1. Historia silnika Wankla i Mazdy. Felix Wankel, Kohei Matsuda, Tsunei Matsuda i Kenichi Yamamoto. Mazda R360 i RX500.
2. Początki, czyli wyprzedzająca swój czas Mazda Cosmo Sport 110S oraz RX-5, Eunos Cosmo.
3. Pierwsze Mazdy serii RX do RX7.
4. RX Motorsport - czyli od Cosmo do 787B, RX8 i ...
5. Sposób działania silnika Wankla. Zalety i wady silnika Wankla. Jak (nie) zepsuć Wankla - czyli silnik rotacyjny w praktyce - serwisy, problemy i eksploatacja.
6. Bardziej technicznie - a więc o side i peripheral - portach, dolotach, walce z uszczelnieniem, zapłonie, emisji (thermal reactor i air pump), ciepła i zimna strona silnika, doładowanie RX-ów oraz tabelka z historią silników.
7. Trzy generacje RX7. RX8. Test drogowy.
8. Tuning - Rx7 jest autem kultowym na scenie tuningowej.
9. Przyszłość - czyli ...
10. Chcesz mieć Wankla? Zobaczmy co mamy aktualnie dostępnego na rynku. Na co warto zwrócić uwagę kupując Mazdę z Wanklem?

 

Silnik Wankla - twórca Wankel i prekursor Yamamoto

poznaj nasze marki