Drogi Odwiedzający!
Musisz wiedzieć, że zbieramy o Tobie informacje i niektóre Twoje dane osobowe. Spokojnie! Wykorzystujemy je legalnie i w sposób nieszkodzący Tobie.

Dlaczego wyświetlamy tę wiadomość?

Chcemy, byś wiedział, że na naszej stronie jesteś bezpieczny!




JAK CHRONIMY I PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

  • Zapewniamy, że traktujemy dane osobowe ze szczególną starannością i przykładamy dużą wagę do ochrony Twojej prywatności.
  • Twoje dane osobowe gromadzimy i przetwarzamy jako GOŁEMBIEWSCY SP. z o.o. SP. K., będąc jednocześnie Administratorem zbioru danych osobowych.
  • Podając dobrowolnie swoje dane masz prawo dostępu do ich treści, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, z zastrzeżeniem, że odmowa podania danych lub ograniczenie ich przetwarzania może utrudnić kontakt z Tobą.
  • Twoje dane osobowe gromadzone i przetwarzane są wyłącznie w zakresie i celu niezbędnym do realizacji usługi i nie będą przetwarzane w innych celach, nie będziemy również ich używać do profilowania.
  • Dane osobowe przechowujemy wyłącznie na terenie EOG.
  • Twoje dane osobowe gromadzone i przetwarzane są zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017. poz. 1219 t.j.).
  • Pamiętaj, że masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych.
ROZUMIEM

JAPOŃSKA LEGENDA 24H LE MANS

Rok 1991 zapisał się w historii motorsportu na długo. Otóż pierwszy raz wyścig 24h Le Mans wygrało japońskie auto, oraz pierwszy i jedyny raz dokonano tego z silnikiem Wankla. Mazda jest autorem tej historii, startując samochodem wyścigowym 787B.

Mazda opracowała genialny silnik rotacyjny, który z pojemności 2,6 litra rozwijał moc 700 KM przy 9000 obr./min. A co najciekawsze, silnik ten mógł generować nawet 930 KM, przy 10500 obr./min. Przeliczenie na litr pojemności wynosi aż 358 KM. To wszystko bez turbosprężarki i przy wadze silnika wynoszącej 180 kg! Jednak auto wyścigowe potrzebowało wytrzymałego silnika, dlatego inżynierowie zdecydowali o zmniejszeniu jego mocy do wspomnianych 700 KM. Dzięki tej decyzji, silnik był bardzo wytrzymały względem konkurencji. Zbadali go po wyścigu i okazało się, że był w świetnej kondycji, gotowy do ponownego użycia. Niestety jego zapotrzebowanie paliwa było bardzo duże.

Po skargach innych zespołów wyścigowych, FIA zakazała startów silnikom rotacyjnym, aż do niedawna. Teraz Mazda może wrócić na tor, jednak podejrzewa się, że najpierw trafi do sprzedaży model RX-Vision wyposażony w jednostkę Wankla.

Podsumowując, konstrukcja silnika Mazdy jest najlepszym wyborem do wyścigów. Potrafi dostarczyć ogromne ilości mocy, przy relatywnie małej pojemności. Jeśli porównamy tradycyjne silniki tłokowe z rotacyjnym, to aby uzyskać podobną moc, silnik tłokowy musiałby mieć dwa razy większą pojemność od silnika Wankla.

Mazda nadal wspiera rozwój silników rotacyjnych.