Przeglądy
Nawet nowy i bezwypadkowy samochód musi odwiedzić stację obsługi w celu wykonania przeglądów. Przeglądy gwarancyjne wykonywać można poza Autoryzowanymi Stacjami Obsługi, ale może się to wiązać z pewnymi problemami. Przegląd gwarancyjny w ASO daje pewność zachowania wszystkich przywilejów – m.in. napraw gwarancyjnych i tzw. akcji serwisowych. Każde auto serwisowane w ASO posiada udokumentowaną historie serwisową, co ma ogromne znaczenie przy odsprzedaży – z tego też powodu warto wykonywać w autoryzowanych stacjach przeglądy pogwarancyjne. Należy pamiętać, że wykonanie przeglądu niezgodnego z wymogami producenta, może być podstawą do utraty gwarancji.

Przeglądy
Po upływie okresu gwarancji korzystanie z ASO to również najlepszy możliwy wybór – odpowiedni park maszynowy, dostęp do oryginalnych części i zachowanie najwyższych standardów pozwoli zapewnić sobie bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz przedłużyć żywotność wszystkich podzespołów auta.
Przeglądy okresowe wymagane prawem
Wykonywanie przeglądów diagnostycznych to nie tylko obowiązek narzucony polskim prawem – to także szansa na sprawdzenie, czy użytkowany pojazd jest bezpieczny.
W przypadku gdyby auto nie odbyło lub nie przeszło pozytywnie badania technicznego, kierowca liczyć musi się z poważnymi konsekwencjami. Jeżeli policjant podczas kontroli odkryje, że okresowy przegląd nie został wykonany w terminie najprawdopodobniej zatrzyma dowód rejestracyjny i wystawi dokument upoważniający do odprowadzania auta na serwis mechaniczny. Nie obędzie się też bez słonego mandatu.
Jeszcze gorzej będzie, jeżeli funkcjonariusz uzna, iż pojazd stanowi niebezpieczeństwo na drodze – wtedy zostanie odholowany na koszt właściciela.
Brak przeglądu może być też przyczyną niewypłacenia odszkodowania w razie stłuczki.
Przegląd jest zatem niezwykle ważny z wielu powodów i każdy kierowca zobligowany jest do tego, aby odwiedzać systematycznie serwis mechaniczny.
Kiedy warto wykonać dodatkowy przegląd?
Oprócz przeglądów okresowych konieczne jest wykonywanie przeglądów także w innych sytuacjach.
Auto powinno zostać sprawdzone na stacji diagnostycznej gdy:
- Skierowany został przez organ kontroli ruchu w przypadku podejrzeń, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub uczestniczył w wypadku, w wyniku którego uszkodzone zostały elementy nośne konstrukcji.
- Skierowany został przez starostę lub na wniosek właściciela w celu identyfikacji danych do rejestracji.
- Przeszło przebudowę wymagającą zmian w dowodzie rejestracyjnym.
- Wykorzystywane będzie jako pojazd uprzywilejowany, taksówka lub samochód uprzywilejowany.
- Przeszło naprawę, której koszt pokryło towarzystwo ubezpieczeniowe.
- Wymaga sprawdzenia na podstawie międzynarodowych porozumień, dotyczących transportu drogowego.
Samochód warto także oddać do warsztatu:
- Przed zakupem, w celu sprawdzenia faktycznego stanu pojazdu i ocenienia ewentualnych kosztów eksploatacji.
- Przed sprzedażą, w celu wykrycia usterek, które mogą stać się powodem obniżenia wartości auta.
- W przypadku stwierdzenia niepokojących objawów, mogących wskazywać na usterki lub awarie.
Okresowy przegląd – szansa na dłuższe życie każdego auta
Przegląd nie powinien być traktowany tylko jako obowiązek. Warto pamiętać, że okresowe sprawdzanie stanu poszczególnych podzespołów pozwala oszczędzić duże sumy na poważne naprawy, poprawić komfort prowadzenia oraz przedłużyć życie wielu układów. W trakcie przeglądu sprawdzany jest stan wszelkich elementów, co pozwala w porę wymienić je na nowe. Wymiana filtra, zmiana oleju silnikowego czy wymiana żarnika xenon to czynności, które najlepiej wykonać właśnie podczas kompleksowej diagnostyki całego auta. Przegląd to także okazja, aby wykonać inne prace, mogące poprawić komfort użytkowania. Warto zamówić zatem mycie nadwozia, czyszczenie wnętrza pojazdu czy ozonowanie klimatyzacji.
Dbając o stan auta, wykonując przeglądy okresowe i dodatkowe mamy pewność, że samochód jest bezpieczny, porusza się po drogach zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie traci na wartości.
Więcej informacji o diagnostycznych przeglądach okresowych uzyskać można pod numerem +48 22 77 33 884, lub odwiedzając nasz serwis mechaniczny – Warszawa, ul. św. Wincentego 92. Zapytania kierować można na adres mailowy: serwis (at) mazda.warszawa.pl
Oraz
Serwis mechaniczny – Białystok – ul. Gen. Maczka 136 – lub pod numerem telefonu (85) 74 74 371. Dla klientów dostępny jest także adres mailowy: serwis.bialystok (at) mazda-dealer.pl